fredag 21 december 2007

Snart drar det igång!

Julen ligger framför, sedan Nyår och trettonhelgen men efter det startar utbildningen. Ska bli otroligt roligt och spännande att efter så många år med teoretiskt arbete och datorer/dataprogram i focus få arbeta med händerna! Först av allt vill jag tacka familjen för att dom överhuvud taget går med på mina infall och ideér, KRAM på er och tack!

Jag har alltså kommit in på Folkhögskolan i Sveg på en utbildning som heter "Forntida Smide och metallarbeten". Jag återkommer med kursinnehållet... Att jag upptäckt smidet måste nog till en del skyllas på Lillsyrran som hållit på med frågor rörande smidet och Bergslagens järnhantering i flera år nu, tack även till dig för uppmuntran och ideér!

Tills vidare önskar jag er God Jul och ett Gott nytt år, jag återkommer efter helgerna...

/Tomas

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är helt ny med fenomentet blogg, så detta är en liten test hur kommentarer funkar...

KRIS sa...

Rookie jag också. Första bloggen jag läser. Och kommenterar. Lite pinsamt.
Lycka till Tomas!
Hoppas jag får läsa om dina framsteg som smed.