måndag 20 oktober 2008

Krok & grillgaffel!










Äntligen fick jag tid att stå vid ässjan i lördags, det kändes bra och det funkade hyffsat tyckte jag. Övade på att göra löv, smidde ett par krokar med lite "design" på. Gjorde mig en grillgaffel och började smida om de rostiga verktyg som jag nu börjar få en hög av... Ett antal tänger som behöver fixas och smidas om till tänger som jag har mer nytta av.

När det gäller Nordiska Mästerskapen i smide så kanske jag skall nämna placeringarna, I mästarklassen kom Sverige på en andra plats med endast EN POÄNG upp till segraren, Finland! I den fria klassen vann Joakim Frost från Sverige, Ludvika. Han gjorde ett riktigt bra arbete enligt både jury och andra "bedömmare" :-) Jag har inga bra bilder på själva alstrena när dom var färdiga, jag filmade under smidesdagarna, så jag får återkomma med en filmsnutt senare istället...

Vi syns...
/Tomas

Inga kommentarer: