söndag 30 augusti 2009

En kväll i smedjan


Fick inspiration och åkte ner i smedjan för att smida ett par handtag. Har testat lite förut som ni vet (ni som följer bloggen) och jag har grunnat på olika moment design och storlek på handtagen. jag har ett antal kvällar tänkt igenom hur jag ska jobba, skissat och funderat igen. Nu hade jag en idé hur jag skulle gå till väga, in i minsta detalj.

Sagt och gjort, och jag är nöjd med resultatet, dom brann inte upp, löven påminner om löv och dom är inte helt olika varandra! Tog mig 1,5 timme att smida dom så 45 minuter per handtag ligger produktionen på just nu. Sedan tillkommer materialkostnad för järn och kol. Ja man förstår att Ikeasmide som är fabriksgjort och dessutom tillverkat i annat land blir billigare, Själv skulle man ju behöva ta minst 200 kronor ut till kund för ett sådant arbete!

Tur det bara är en hobby! :-)

Inga kommentarer: