tisdag 28 maj 2013

Dopträd i smide till Norrbärke församling 2013

Jag, min syster och svåger har fått och tagit på oss ett gemensamt uppdrag att smide ett dopträd till Norrbärke församling (Smedjebackens kyrka).
 
Det skall vara klart att invigas på plats i kyrkan på Söndag den 2 juni 2013. Ni kan tro att det varit full aktivitet på lediga stunder i smedjan i Smedjebacken, vid skissblocket och i snickarboden ända sedan februari i år. Nu när vi nästan är i mål med projektet har jag tid och ork att dela lite här på min smidesblogg. Jag skall försöka beskriva projektet och hur det tagit form under vinter, vår och försommaren 2013.
 
 
Men jag återkommer i flera inlägg här hur projektet gestaltat sig från ide till färdig produkt.
 
 
          Ann-Kristin i full färd med att smida löv till dopträdet.
 
 
 
 
 
                              Efter många olika idéer och förslag fastnar vi för denna version.
 
 
 
 
 
 
 
Jonny finjusterar med filen ena stammen/grenparet.
 
 
 
 
Jag i färd med att smida ut en gren i lufthammaren.




Inga kommentarer: