torsdag 13 mars 2008

Bronsgjutning




Denna vecka har vi byggt om smedjan till ett gjuteri! 100% bronsgjutning med två olika metoder, förlo
rad form och sandform. Först gjorde vi va

xformer som vi packat in i en härlig blandning av sand, lera och hästdynga! det skall sedan ligga och torka en vecka innan gjutning. Jag återkommer med mina kreationer med vaxform på tisdag nästa vecka. Idag har vi gjort formar i sand med hjälp av modeller vi tryckt ner i sanden. Hela klassen har varit som "gjutna" i smedjan och gjort gjutning på gjutning hela dagen! Detta var ju jätteroligt! Jag skall lägga upp bilder på hela processen när jag kommer hem i helgen, jag lägger dom i fotoalbumet då.

Yxan har fått ligga, jag återkommer med den. Har även snickrat på mästermyrkistan lite från och till...

/Tomas

Inga kommentarer: