onsdag 20 februari 2008

Ljusstake, kors & spännen


Fria arbeten denna vecka och då har jag passat på att göra några saker jag velat pröva. Medeltida spännen, ett kors (halssmycke) och en ljusstake har jag fått fram ur elden. Som alltid går det rätt bra när man kommit på vilka moment som skall göras, hur dom skall göras och i vilken ordning det skall ske. Att slå med hammaren är ju något alla kan göra, det börjar gå upp för mig vari smidets "tänk" ligger... Exempelvis höll jag på i 4 timmar och vred och vände på mitt första spänne men det tredje, när jag kommit på "tänket", tja en si så där 45 minuter till en timme!



Resten av veckan lär jag slita med nästa projekt, ett par långa gångjärn till vedboden hemma. Jag har börjat men det är mer arbete än jag trodde, vilket vanligtvis är fallet när jag börjar med något :-)



Har lagt upp några fler bilder i fotoalbumet! Har ändrat namnsättningen på bilderna så att nya bilder alltid hamnar på sista sidan (förut kom dom nya bilderna lite här och där beroende på filnamnet).



/Tomas

Inga kommentarer: