tisdag 26 februari 2008

Influensan har slagit till!

Feber, halsont, hosta och snuva har satt stopp för smidet denna veckan för min del! Har haft feber i fyra dygn nu och som man innebär det ju alltid en "nära döden" upplevelse :-) Nåja, skämt å sido det blir inget smide i alla fall och jag som sett fram mot att få göra en yxa! Hoppas verkligen jag kan ta igen detta efter sportlovet som ju är nästa vecka för min del.

Skulle jag tillfriskna under osdagen så åker jag upp till Sveg naturligtvis men det känns inte så just nu...


/Tomas

5 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på dig!

Tomwik sa...

Ohhh, tackar...

Man undrar ju vem du är? :-)

Anonym sa...

Jag ramlade bara in på din sida av en slump. Har själv gått i liknande tankar som du (sitter nu på ett IT-jobb). Det verkar hur kul som helst med smide...

Tomwik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tomwik sa...

Aha!

Jamen det ÄR det! :-)

Jag vet inte vad det är, men varje gång man gjort något färdigt som man är nöjd med utropar man " A baby is born" :-)

Det är faktist ingen dum liknelse, det är en mycket tillfredställande känsla den där "skaparglädjen" man känner. Jag kan tänka mig att det är så i flera "skapande" arbeten och det är nog det många av oss saknar i dagens arbetsliv som enligt min mening kännetecknas av att man när man kommit hem från jobbet ständigt undrar...

... hm... och vad har jag gjort idag då?

Våga satsa, du har bara ett liv! Och det finns en lag om tjänstledighet samt möjligheter även för oss över 40 att få studiemedel! Ta den chansen! Du är värd det!

/Tomas