måndag 5 maj 2008

Två veckors eget arbete...

Alla projekt är nu klara och jag har två veckor framöver där jag kan ägna mig åt egna idéer och projekt. Jag har valt att ta upp en sak som jag inte fick till i början av kursen, laminerade knivblad!

Att välla ihop två bitar järn/stål visste jag var svårt att få till och jag har ännu inte lyckats göra ett laminerat knivblad som är snyggt och riktigt ihopvällt! Idag har jag gjort några försök och det går bättre och bättre. Jag tror jag fått till en fullgod vällning i eftermiddag men vi får se när knivbladet skall filas om det håller måttet :-) Annars är det bara att ge sig på nya försök imorgon igen.

Målet jag har satt upp är att nöta på med vällning tills det "sitter" och att sedan gå över till att göra ett knivblad i damaskersstål, en utmaning som det känns nu i alla fall!

Inga kommentarer: